راهنمای خرید رنو سیمبل؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش – دیجیاتو – نمایندگی خدمات پس از فروش

تندر 90 به عنوان پدر رنو سیمبل نامی آشنا برای ایرانیان است؛ خودرویی که با وجود طراحی بد ترکیبش، به واسطه استهلاک پایین توانست به فروشی مناسب در بازار ایران دست پیدا کند
وجود سیستم کمکی الکترونیکی قطعاً می‌توانست کار را در هنگام تغییر مسیرهای ناگهانی یا عبور از ترافیک‌های سنگین این روزها بسیار آسان کند؛ اما خوب پی از مدتی به فرمان سیمبل عادت خواهید کرد.

سیمبل با زوزه‌ای خفیف از خواب بیدار می‌شود و این خواب به کندی از سرش می‌پرد. در شتاب‌گیری اولیه سیمبل تنبل است و این روند در اکثر مواقع باقی می‌ماند.

آینه بقل‌ها مشابه نمونه استفاده شده در خودروی ساندرو هستند و تنها چراغ راهنمای کناری به روی آن‌ها انتقال پیدا کرده است.

نسخه های LE و SE در زمینه امکانات رفاهی چندان دست خالی به میدان نیامده اند. ضمن اینکه این دو تریم به گیربکس‌ چهار سرعته تیپ ترونیک مجهز هستند.

ورودی هوای پیوسته در پایین محل قرارگیری پلاک، در ترکیب با مه شکن‌های دایروی و خطوط شیبدار بکار رفته در سایر بخش‌های دماغه باعث می شوند که چهره سیمبل خشن و جدی جلوه کند.

رنو سیمبل

رنو سیمبل

باید دید آیا سیمبل از ویژگی های مناسب و کافی برخوردار است تا بتواند ذهنیات را نسبت به خود تغییر دهد یا خیر. در ادامه با بررسی دقیق این خودرو همراه دیجیاتو باشید.

طراحی ظاهری

در نسخه 2017 سیمبل، رنو سیستم مولتی‌مدیا را آپدیت کرده که این مورد در کنار دریچه‌‌های کولر کناری، غربیلک فرمان جدید و پنل مشکی میانی طرح‌دار از دیگر تغییرات نسخه فیس‌لیفت شده سیمبل هستند.

رنو سیمبل

در آخرین اطلاعیه ارائه شده از سوی نگین‌خودرو، نماینده محصولات رنو در ایران، که مربوط به بهمن 1396 است، تیپ PE با 105 میلیون تومان و تیپ SE با 110 میلیون تومان به فروش می‌رسید ولی فعلاً این خودرو توسط این شرکت عرضه نمی‌شود.

نسخه سدان رنو سیمبل در آزمون تصادفات ENCAP تاکنون شرکت داده نشده است. سیمبل به کمک 2 ایربگ، سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBA توانسته 4 ستاره ایمنی از موسسه Euro Ncap اخذ کند تا خیال سرنشینان از بابت ایمنی خودرو راحت باشد.

در هنگام تعویض دنده، تکان محسوسی از جانب گیربکس تیپ‌ترونیک به چشم نمی‌خورد و هماهنگی بیشتر جعبه دنده و موتور نسبت به گذشته از دیگر نکات رضایت بخش و خوبی بود که اگر قبلاً تجربه رانندگی با ساندرو و تندر 90 اتوماتیک را داشته باشید، در همان اول کار متوجه آن می‌شوید.

نسل جدید مدل داچیا لوگان با نام سیمبل در نمایشگاه خودرو پاریس سال 2012 معرفی شد و اکنون نگین خودرو، نماینده و واردکننده محصولات رنو در ایران، مسئولیت عرضه و فروش آن را بر عهده دارد. سیمبل در سال 2017 فیس لیفتی را تجربه کرد که چهره‌اش را تنها اندکی دل نشین‌تر و بروز‌تر از پیش کرده اما در ایران تا حدودی نایاب است. بازم به ذکر است که مدل سیمبل از کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به داچیا لوگان برخوردار است.

با وجود سود بردن از پلتفرم، فاصله محوری و ارتفاع متفاوت با تندر 90، سیمبل طراحی جعبه‌ای و ساده پدرش را به ارث برده اما خودرویی متفاوت است. مطابق با فلسفه طراحی خودروهای اقتصادی، رنو نیز در طراحی سیمبل کاملاً محافظه کارانه و با خساست جوهر به خورد کاغذهای دپارتمان طراحی‌ خود داده است. به این سبب چهره محقر این فرزند رنو در طول زمان با سرعتی کمتر رنگ و بوی کهنگی خواهد گرفت؛ زیرا نکته‌ و ویژگی خاصی که پتانسیل دمده شدن را دارا باشد در ظاهر آن وجود ندارد! البته این ضعف سیمبل با توجه به قیمتش در بازارهای خارجی کاملاً قابل توجیه خواهد بود. اما ملاک اصلی ما در این نوشتار بازار خودرو استثنائی ایران است.

رنو سیمبل

رنو سیمبل

گیربکس به روز شده این خودرو هوشمندتر از قبل عمل می‌کند و مشکلات سابق در معکوس کشیدن، خصوصاً در ضرایب پایین، به شدت کاهش یافته؛ با این حال نباید توقع بالایی از سیمبل داشته باشید، چرا که ذات تکنولوژی بکار رفته در این گیربکس با تنها ۴ دنده خیلی مدرن و جدید نیست.

امکانات رنو سیمبل شامل مواردی از قبیل، کروز کنترل، مانیتور 7 اینچی با ورودی USB، بلوتوث و سامانه نویگیشن، سنسور و دوربین دید عقب ( تریم LE تنها سنسور دارد)، فرمان خوشدست با دوخت چرم،کروز کنترل و محدود کننده سرعت (تریم‌های SEو LE)، سیستم تهویه اتوماتیک (تریم‌های SEو LE) با قابلیت پخش باد از همه دریچه‌های هوا، زیر آرنجی جلو(تریم‌های SEو LE)، سنسور باد لاستیک (مخصوص LE) ، سیستم روشنایی در روز یا دی‌لایت، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، دماسنج محیط بیرون(تریم‌های SEو LE)، کامپیوتر سفری و شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب می‌شوند. چنین مجموعه ای باعث می شود تا سیمبل در کنار رقبایش چندان خجالت زده نشود.

رنو سیمبل

image